ДИСКУСІЙНИЙ КЛУБ: ВЗАЄМИНИ ЦЕРКВИ І ГРОМАДИ НА ДРОГОБИЧЧИНІ

 

ДИСКУСІЙНИЙ КЛУБ: ВЗАЄМИНИ ЦЕРКВИ І ГРОМАДИ НА ДРОГОБИЧЧИНІ




Саме цій темі було присвячене чергове, двадцять шосте, засідання Дискусійного клубу, яке відбулося 13 грудня.

Відомий богослов отець Іван Гаваньо відразу зауважив, що проблема поставлена некоректно, адже громада і є частиною Церкви. На його думку, священики часто лише словесно повчають, не розуміючи своєї ролі в житті громади, а миряни теж не розуміють свого покликання, того, що вони є  членами Тіла Христового.

Чимало шкодять Церкві й громаді антиклерикалізм і секуляризація. Все тому, що багато хто не розуміє: громада й Церква мають спільну мету: благо Вітчизни й благо людини. Втім, є й такі, що прекрасно це розуміють, але спеціально шкодять.

Отець Іван Гаваньо нагадав присутнім, що новий Катехизм Української греко-католицької церкви, що діє з минулого року, є революційним явищем, бо вперше запропоновано розглянути життя суспільства зсередини. Церква відмовляється від зовнішнього повчання. “Тепер вплив Церкви визначається тим, що вона стає для суспільства взірцем, будуючи спільноту за християнськими євангельськими принципами”, - підкреслив отець Іван Гаваньо.

Він також зупинився на таких поняттях як святість, соборність, дияконія, які стосуються не лише Церкви, а й суспільства. “Головне завдання кожного: проповідувати Євангеліє”, - зауважив отець Іван Гаваньо.

На його думку, Україні свого часу загрожував протестантизм, який вважають успішним у Сполучених Штатах Америки. Колишній прем’єр-міністр Павло Лазаренко навіть мав концепцію протестантизму української нації. Отець Іван Гаваньо вважає, що протестантизм є сильним тоді, коли має мало вірян. Коли ж їх стає більше, у спільноти з’являються ті ж проблеми, що в традиційних церков. Про це він свого часу казав одному пастору. Коли зустрівся з ним через деякий час, той підтвердив його правоту. Іншими словами, успішність нації залежить від інших складових, а не тих, що пропонує протестантизм.

Отець Іван Гаваньо вважає, що людина не повинна втікати від проблем до Церкви, а має йти туди, щоби набратися духу, не ховатися від хреста, а взяти хрест як зброю.

Цікавими були виступи керівників громадських організацій “Небайдужі дрогобичани” та “Юрій Дрогобич” Святослава Сурми і Володимира Кондзьолки, депутата Дрогобицької міської ради Михайла Ваврина, одного з організаторів козацтва на наших теренах Валерія Каленюка-Краковецького та його бойового побратима В’ячеслава Умнова, журналістки Анни Волошин, доцента Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка Мирона Цайтлера, керівника Товариства “Бойківщина” Любомира Сікори, депутата Стебницької міської ради Миколи Вариводи, приватного підприємця Василя Лепака, народного трибуна і фермера Ярослава Бігуняка та інших. Однак, слід зауважити, що не завжди дехто з присутніх був толерантним зі священиками, які прийшли на це засідання Дискусійного клубу. Крім того, вони не орієнтувалися в питаннях, піднятих на засіданні, а тому вдавалися до звичного словоблуддя. З іншого боку, присутність отців усе ж не дозволила вийти за рамки недозволеного.

Громадський діяч Хосе Турчик зважився задати одне з дражливих питань, які хвилюють багатьох. Зокрема, мова йде про те, що робити громаді, якщо священик, м’яко кажучи, не живе за законами моралі. Своєю відповіддю отець Іван Гаваньо, мабуть, здивував усіх присутніх. Вона звелася до того, що священик є батьком, а батька не обирають. Є надія, що він виправиться. Чи повинна громада на це чекати і як довго? Запитання було би риторичним, але в ситуацію  в таких випадках втручається єпископ чи інший вищий церковний чин. Помилковою є думка, буцімто Церква не виносить сміття з хати. Повідомлення про нечестиві поступки священиків з’являються у світській пресі, а самих отців переводять на інші парафії або вживають проти них міри впливу.

Отець Роман Федько підкреслив, що раніше священик міг і коня підкувати, і бочку зробити чи відремонтувати, і виступити в ролі адвоката на судовому процесі. На його думку, людяність є найбільшим виміром духовності.

Свої міркування висловив і отець Михайло Комарницький. Він вважає, що нині ми знаходимося в кризі, й розмова на Дискусійному клубі є підтвердженням цьому.

На сайті tustan.io.ua читайте повний виклад розмови на цьому засіданні Дискусійного клубу. Тут же можна переглянути світлини. Відео-звіт про дискусію шукайте в Ютубі за посиланням “Інтерв’ю Анатолія Власюка 26 Дискоклуб”.

 

Анатолій ВЛАСЮК



Создан 27 дек 2012



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником